Beatlesprojectkoor succesvol

Love, Love, Love
Zo klinkt het intro van het Beatlesprojectkoor op zondagavond tien november.
Speciaal voor de gelegenheid is de Heilig Hartkerk spectaculair veranderd in een betoverende theaterkapel.
Met prachtige belichting, sprekende beelden en krachtig geluid.
En dat kan allemaal gewoon in Lemelerveld!

Bij aankomst blijkt er een heuse file voor de ingang.
Het lijkt alsof er een beroemdheid komt optreden en groupies een plekje vooraan bij de bühne willen bemachtigen.
Toch gaat het niet om een bekende band, maar om een samengesteld koor van mensen woonachtig in en om Lemelerveld, met allemaal een fantastische passie voor zingen en muziek.
Samen vormen zij het tijdelijke ‘Beatlesprojectkoor’.

De rode loper is dan ook niet uitgerold.
Wel vindt een heus zebrapad zijn weg door het gangpad van de kerk; een ludieke knipoog naar Abbey Road.
Alle koorzangers wandelen er dan ook zingend en vol trots overheen.

Als ze allemaal hun plek in het combo, óp of vóór het koor hebben gevonden, begint een heus professioneel concert.
Er zijn woorden van welkom, woorden over de inhoud en uitleg van de teksten, maar bovenal zijn er maar liefst twaalf herkenbare heerlijke meezinghits!

Eén grote gezelligheid.
Het koor straalt en swingt en zingt, het combo toetst, drumt en speelt en de dynamische dirigente Mieke Bruins heeft alles perfect onder controle en glimt van trots.
In enkel vijftien repetities heeft zij dit koor klaar gestoomd voor deze uitvoering, zijn ze perfect op elkaar ingespeeld geraakt en valt alles op z’n plek.
Muziek verbroederd, muziek verbindt en als liefde dan ook nog het thema is dan wentel je jezelf in een warm, liefdevol bad.
Liefde voor muziek, liefde voor je naasten en de medemens; “All you need is love’, de mooiste boodschap om samen uit te dragen.
‘Beatles bedankt’ luidt het slotwoord van Nolly Holterman.
Nou ik zeg; ‘Projectkoor bedankt‘.
Voor een hartverwarmende avond!