Passie voor techniek!

Waar het allemaal toe kan leiden als een nieuwe vrijwilliger zijn passie loslaat op de techniek in de toren!
Destijds hebben we Herman Koggel eens gevraagd om met zijn expertise even te helpen om een elektrische storing aan de klok in de toren op te lossen.
De installatie is behoorlijk oud en de kans op nieuwe storingen was een kwestie van tijd.
Dat stond Herman niet aan en dat kon volgens hem voor weinig geld veel beter en eigentijdser.
Dat is nu uitgevoerd.
Begin vorige week werd ik opgebeld door broer Theo Koggel of het goed was dat de klokken een paar dagen niet konden luiden of slaan.
Nadat gecheckt was dat er geen noodzakelijke evenementen op de agenda stonden, waarbij de klokken moesten luiden, konden zij beiden aan de slag.
Vorige week donderdag komt er het mailtje binnen: de klokken doen het weer!
Ruim op tijd voor de Allerzielenviering van zaterdag.
Het resultaat mag er wezen! Hieronder een kort overzicht van de werkzaamheden en de toestand voor en na de opknapbeurt.
Namens de hele geloofsgemeenschap bedankt Herman en Theo!

Klik hier voor meer info over de vernieuwing van de schakelkast in de toren.