Geluidsinstallatie in de kerk wordt vervangen!

De locatieraad heeft toestemming van het parochiebestuur gekregen om de geluidsinstallatie in de kerk te mogen vervangen.

Het is al een lang gekoesterde wens om de 20 jaar oude installatie te vervangen. Menigeen heeft gemerkt dat de verstaanbaarheid van het geluid en ook de betrouwbaarheid van de installatie niet altijd optimaal was. Achter de schermen hebben de kosters vaak met kunst en vliegwerk de installatie aan de praat gehouden. Door de vervanging (boxen, versterker, microfoons) wordt ook de laatste techniek van galmonderdrukking en sturingsmogelijkheden voor een goede verstaanbaarheid toegepast. Ook het afspelen van muziek zal straks veel beter klinken in de kerk.

De opdracht is toegekend aan Schaap Sound uit Zwolle, die ook de geluidsinstallaties van de locaties Heino en Slagharen heeft vervangen.

Om de kosten te drukken is de aanleg van de bekabeling buiten de aanbesteding gehouden. Temeer omdat dit niet te begroten is en we dit ook in eigen beheer zouden kunnen doen.

We zijn nu nog op zoek naar een paar fitte mensen als aanvulling op de werkgroep, die de aanleg coördineert. De bekabeling moet namelijk over de gewelven naar de plekken van de speakers gebracht worden. Dit betekent klim en kruipwerk bovenin de kerk.

Graag zou ik namens de werkgroep een aantal mensen erbij willen hebben die op een zaterdag of andere dag in de week bereid zijn om ons te helpen bij de uitvoering.

Het is in ieder geval apart en leerzaam zijn en u doet er de gemeenschap een groot plezier mee als straks het geluid weer klinkt als een klok, in spreekwoordelijke zin dan.

Daarom mijn verzoek, help ons om onze kerk weer een stukje beter te maken. Al komen we er niet allemaal altijd wekelijks, het zou mooi zijn als we ook door een fysieke bijdrage de dingen in stand kunnen  houden.

Geef u naam door aan Leo Broeks via telefoon 06-23715454 of email Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De locatieraad.