Bedevaart naar Kevelaer zaterdag 7 september

'Heer, naar wie zouden wij gaan'
Dit is het thema dit jaar van de jaarlijkse processie naar Kevelaer die plaatsvind op zaterdag 7 september a.s.
Elk jaar bezoeken honderdduizenden mensen de Maria-bedevaartsplaats Kevelaer.
Uit heel Europa, met name uit Duitsland, Nederland, België en Luxemburg.
Kevelaer ligt in Duitsland vlakbij de grens met Nederland.
Sinds haar bestaan is het een internationaal bedevaartsoord.
Al meer dan 350 jaar vindt hier een verbroedering tussen de 'volkeren' plaats.
Wie naar het genadebeeld kijkt ziet de kleine, onopvallende aardse beeltenis van de hemelse koningin, die de toeschouwer haar zoon laat zien.
Een beeld wat een ieder zegt die er voor open staat: God wil in alles wat klein en alledaags is zijn hemelse nabijheid laten oplichten.
Een bedevaart naar Kevelaer kan meehelpen om in het dagelijkse leven de nabijheid van God te bespeuren.
Het programma voor deze dag is in hoofdlijnen weergegeven:
Vanaf diverse opstapplaatsen bijv.: Ommen, Dedemsvaart, Raalte, Hoonhorst, Heeten enz (ligt aan het aantal deelnemers) gaan er bussen naar Kevelaer.
De Eucharistieviering ‘s morgens is dit jaar in de Basiliek.
De aanvangstijd is een uur eerder dan we gewend zijn, namelijk 08.30 uur.
Dit geld alleen voor dit jaar.
Aansluitend aan de viering wordt de Processiekaars gezegend, deze zal worden meegedragen in de processie en geplaatst worden in de kaarsenkapel.
Korte begroeting bij de Genade Kapel.
Gebed en lied.
Om 10.00 uur is einde ochtendprogramma.
Om 13.15 uur verzamelen voor het bidden van de Kruisweg in het park.
De Kruisweg wordt ook gebeden in de Basiliek, deze vangt aan om 14.00 uur.
Het Plechtig Lof is dit jaar in de Antoniuskerk aanvang 16.30 uur met alle aanwezige Nederlandse processies, medewerking van alle aanwezige koren, organist uit Kevelaer tevens is de muziekvereniging aanwezig.
Vertrek vanuit Kevelaer 18.00 uur.
We hopen dat deze dag zal voldoen aan ieders verwachting en dat u naast veel plezier ook inspiratie zult opdoen.
Opgave en/of inlichtingen bij de heer A. van Middelaar, telefoon: 0529-467964 of bij het secretariaat H.Hart kerk te Lemelerveld. telefoon: 0572-371253 graag voor 26 augustus.