Vrijwilligersnieuws

Zo tegen de zomer zijn er vaak wisselingen in werkgroepen in onze geloofsgemeenschap.
Dit jaar was geen uitzondering.

Parochiebladbezorging

Vorig jaar is Mieke Spoolder gehuldigd voor 25 jaar trouw het parochieblad bezorgen.
We hadden toen niet kunnen bevroeden dat Mieke een jaar later niet meer in ons midden zou zijn.
Ze heeft tot op het laatst, soms met behulp van haar dochter Thecla, haar rondje gelopen.
We zijn haar veel dank verschuldigd.
Bij deze willen we dat postuum doen.
Er moest snel een oplossing gevonden worden.
We zijn dan ook heel erg blij dat Willem Koerhuis, (Hoogenboomstraat 18, tel. 372970) bereid gevonden is om het rondje van Mieke over te nemen.
Willem, dank je wel en we hopen dat je met plezier het ommetje mag maken.
Het betreft de volgende straten: Kampfstraat, Mr. Gorisstraat, Hoogenboomstraat, Nicolaistraat, Schaapmanstraat en Velthuisstraat.

Website

De werkgroep die de parochiesite verzorgt is er in geslaagd om een nieuwe vrijwilligster te vinden die mede de aangeleverde berichten gaat plaatsen op de site.
Ingrid Brok is inmiddels begonnen met dit werk en we hopen dat ze dit met veel plezier, nog jaren vol mag houden.

Tuinonderhoud

Antoon Langenkamp heeft deze zomer het besluit moeten nemen om te stoppen met de tuingroep.
Lichamelijke problemen lieten het niet langer toe dat hij hiermee door kon gaan.
Acht jaar lang heeft hij wekelijks de boel rond de kerk aangeveegd.
Kruiwagen en bezem waren zijn gereedschap.

Het lag er altijd weer netjes bij.
Zo ben je ook een visitekaartje van de parochie.

Dank daarvoor.

Onder het genot van koffie en een borrel is afscheid genomen van Antoon.

Kinderpastoraat

Na 11 jaar heeft Marga ten Have afscheid genomen van het gezinspastoraat.
Marga was lang het boegbeeld van de groep, die de kinderwoorddiensten begeleidden.
Altijd goede ideeën en bijzonder creatief.
En het was haar niet gauw teveel.
Nieuwe groepsleden konden zich aan haar optrekken.
Mooi als je iets goed na kan laten.
Marion Hulsman (Graslanden 57) is nu het aanspreekpunt van de groep die het gezinspastoraat aan gaat sturen.
Naast kinderwoorddiensten verzorgen zij de gezinsviering, kindje wiegen en Palmpasen.
We mogen heel blij zijn dat dit werk doorgaat want zonder zorg en aandacht voor de jeugd hebben we geen toekomst.
Succes voor de hele groep.

Tienerclub

Joke Ruiter en Monique Vetker hebben afscheid genomen als bestuursleden van de Tienerclub.
Joke heeft zich 6 jaar ingezet voor de jeugd en de laatste jaren was ze penningmeester.
Monique was 5 jaar één van de dragende krachten van de club, waarvan de laatste jaren voorzitter.
We willen hen bedanken voor hun inzet, vooral in jaren dat de groep naar Polen ging, was het gewoon een heleboel werk om alles in kannen en kruiken te krijgen.
Samen met een aantal ouders was het steeds een hele onderneming, waar de jeugd een bijzondere ervaring voor het leven opgedaan heeft.
Het nieuwe bestuur wordt nu gevormd door Selinde Holterman, Judith Vulink en Betsy Ramerman.
We hopen dat ze met evenveel plezier als hun voorgangers zich in kunnen zetten voor de jongeren.
Ook voor jullie succes.