• 150 jaar

Oogstdankdienst op locatie.

Op  zondag 21 oktober was er een  bijzondere kerkdienst in het teken van het platteland en de kerk. Dit jaar waren we te gast op het bedrijf van de familie Langenkamp Vennenbergweg 10 te Dalfsen.
De boerderij-viering  had als thema “met hart, hoofd en handen”.
De landbouw moet zich voortdurend aanpassen aan de wat de markt en maatschappij vraagt. Om op verantwoorde wijze gezond en goedkoop voedsel te produceren. dat vraagt inzet van hart, hoofd en handen.
De dienst begon om 10.00 uur met koffie.
De werkgroep Kerk in Platteland van de H. Hart Kerk organiseerde deze viering voor de 5de keer en nu voor het eerst samen met de Willibrordus Kerk  uit Vilsteren. De dienst werd geleid werd door pastoraal werkster Marga Kleinovermeen en muzikaal ondersteund door het koor Voices uit Lemelerveld. De opkomst was zo hoog dat niet iedereen boven kon zitten en er ook zitplaatsen op de voergang werden gecreëerd en kinderen op kussens op de grond. Gelukkig was er een goede geluidsinstallatie aanwezig zodat iedereen alles goed kon volgen.
Na de dienst was er onder het genot van koffie en krentebrood ,  gelegenheid om de boerderij van de familie Langenkamp te bezichtigen en er was dan ook veel belangstelling voor de verhalen en uitleg van Marco en Karin. Mooi dat de waardering voor de landbouw op deze wijze gedeeld is.