Wie werd de slimste kerkganger 2018?

De consistorie en kerkzaal van De Lichtbron in Lemelerveld vormden de arena waarin de strijd werd uitgevochten om de felbegeerde titel: Winnaar van het Gouden Heilige Boontje, en daarna individueel toegespitst op: De Slimste Kerkganger!
Maar liefst tien teams meldden zich voor deze vrolijke kerkquiz van Over de Drempel, Raad van Keken Lemele en Lemelerveld. In vier vragenrondes en een puzzelronde  kregen de deelnemers diverse vragen over het interieur, de voorgangers en de symboliek van de verschillende kerken. Het winnende team, de Kerkbanken genaamd, bestond uit Dieks Weelink en André van der Vechte. Beiden kregen het Gouden Heilige Boontje opgespeld. Uiteindelijk zat André er met een schattingsvraag het dichtste bij en verdiende hij Eeuwige Roem en de Oorkonde met de titel: Slimste Kerkganger 2018!