Koninklijke vredesdienst!

Hoe kun je vrede stichten en houd je die ook? Dat was de vraag die centraal stond in de jaarlijkse vredesdienst van de Raad van Kerken Lemele/Lemelerveld.  Er was een grote belangstelling voor deze openluchtviering, die muzikaal omlijst werd door Kunst Na Arbeid. De boodschap werd duidelijk in een toneelspel; een oude koning vraagt zijn vier kinderen om zich een jaar lang te oriënteren tussen de mensen om na te gaan waar een goede koning aan moet voldoen. Is dat geld verdienen en de economische belangen op nummer één zetten? Of schoonheid, uiterlijk en je bewegen in de hoogste kringen? Of een sterke leider zijn met behulp van een flinke legermacht? Of is het: je dienstbaar opstellen, oog hebben voor de zwakken, luisteren en aanpakken, respect hebben voor de natuur? Koningin Marga Klein Overmeen liet het (kerk)volk kiezen. Prinsen Fons en Karel en prinses José kregen geen handen de lucht in, unaniem werd er gekozen voor prinses Nolly!