Processiebedevaart Kevelaer

Vanuit het Aartsbisdom Utrecht worden jaarlijks vele bedevaarten naar Kevelaer georganiseerd.
Het Duitse plaatsje Kevelaer(vlak over de grens bij Venlo) is al eeuwenlang een bekend Mariabedevaartsoord. Al sinds 1642 wordt er in deze plaats een wonderbaarlijk genadebeeld (een ets) van de maagd Maria vereerd.
Dit genadebeeld staat bekend als de “Consolatrix Afflictorum” : de “Troosteres der bedroefden”.
Dit jaar is de Bedevaart naar Kevelaer op zaterdag 1 september.
Deze dag heeft als thema  = Met Maria op zoek naar vrede=
Het koor van de geloofsgemeenschap Antonius van Padua uit Nijverdal verzorgd ’s morgens de zang in de eucharistieviering die plaatsvind in de Antoniuskerk.
Tijdens de processie is er de medewerking van muziekvereniging Sint Ceacilia uit Heeten.
Voorgangers van de Eucharistieviering worden nog nader bekend gemaakt.
’s Middags is er het bidden van de Kruisweg in de Basiliek, bij goed weer zal deze ook gebeden worden in het park. U moet dan wel goed ter been zijn en een stuk kunnen lopen.
Deze dag wordt afgesloten met een Plechtig Lof.
Aankomst en vertrektijden staan vermeld in het Parochieblad en op de poster in het kerkportaal.

Deelname is € 25,- p.p. Kinderen beneden 16 jaar € 12,- Misdienaars met of zonder taak gratis..
Inlichtingen/opgave graag vóór 27 augustus bij de heer A.van Middelaar,
Vennenbergweg 2, 7722 JE.   Telefoon:  0529-467964