Palmpasenstok maken

Woensdagmiddag was er flinke drukte in de hal van de Brugkerk. Ruim 50 kinderen waren bezig om een palmpaasstok te versieren.

En dat gaf gezellige uurtjes. Ouders die meehielpen met voorbereidende werkzaamheden zoals rozijnen en pinda’s aan een draad rijgen. Uiteindelijk stonden alle palmpaasstokken op een rijtje. Voorzien van 30 rozijnen, 12 doppinda’s, 2 mandarijnen, 2 zure snoepjes en een buxustakje.

Zondagmorgen zal de kroon op het werk (oftewel de haan op de stok) gezet worden.

Het was een prachtige middag en met zoveel enthousiasme krijg je er gewoon een warm hart van.

Maar het allermooiste is het als iedereen a.s. zondagmorgen om 10.00 uur bij de H. Hartkerk komt. Daar gaan de kinderen met hun palmpaasstok, achter een echte ezel met een koning erop, de kerk binnen.

De kinderen kunnen om 9.45 uur hun stok afhalen in het parochiecentrum.

Mocht je er woensdagmiddag niet bij geweest zijn, je mag je eigen stok ook van thuis meenemen.

Dus…. jongens en meisjes, vaders en moeders, opa’s en oma’s: kom allemaal naar de H. Hartkerk en zie een lange rij met glunderende kinderen.

Ds. Kees Benard en pastoraal werkster Marga klein Overmeen heten jullie van harte welkom.

En oh ja, Petrus kon ook wel eens aanwezig zijn…..