Subsidie van € 3.000 toegekend voor project Samen voor elkaar

In verband met het teruglopend kerkbezoek en het stijgen van de gemiddelde leeftijd van de kerkgangers, gaat de locatieraad, samen met de pastoraatsgroep en onze vrijwilligerscoördinator Nolly Holterman, bezig met het ontwikkelen van een visie op het toekomstig gebruik van de kerk. Uitgangspunt is het behoud van de kerk, waarbij de kerk voor en door de Lemelervelders gebruikt kan worden. Waar mogelijk willen we, waar de visie leidt tot concrete ideeën en plannen, die ook gaan invoeren. Ook zal het parochiebestuur hierbij worden betrokken. Bij het opstellen van die visie gaat Eddy Oude Wesselink ons helpen. Eddy is een deskundige van het KCWO (Katholiek Centrum Welzijnsbevordering Overijssel), die in Overijssel veel ervaring heeft met dit soort trajecten die kerkgemeenschappen meemaken. Voor zijn ondersteuning is subsidie aangevraagd bij de provincie Overijssel. Inmiddels is deze toegekend tot het maximale bedrag van € 3000. We zijn van plan u regelmatig op de hoogte te stellen van de voortgang van dit project.
Bij vragen of opmerkingen hierover kun je terecht bij Henk Heerink, telefoon 06- 18 60 00 50 of mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..