Gezellige avond ZijActief 19 april

Nadat iedereen was voorzien van koffie/thee en een heerlijke plak ouderwetse Deventer koek, opende eendags voorzitter Fenny v d Vegte de avond met een hartelijk welkom.
Vervolgens las Dieneke Kroes in het dialect een gedicht voor met als titel “Over Moe”.
Nolly Holterman was als gast gevraagd om oude foto’s van Lemelerveld te tonen. Foto’s van de Lemelerveldse Wandelclub. Opgericht in 1959. D.m.v. een diapresentatie zagen enkele leden zichzelf en oude bekenden terug. Ook las Nolly een mooi eigen gemaakt verhaal voor in het dialect.
Velen herkenden zichzelf in dit verhaal. De periode die aanbrak om naar de bewaarschool te gaan. Dat je je ouderlijk huis moest loslaten en dat ook de ouders hun kinderen misten. Ter afsluiting had zij nog een paar leuke anekdotes.
Er was een dankwoordje aan Nolly en een attentie als waardering.

Na de pauze werden met bowl gevulde glazen en hartige hapjes geserveerd. Op iedere tafel was een wit karton gelegd met daarop een aantal foto’s geplakt. Voorheen moest ieder lid een foto, uit haar lagere schoolperiode, aanleveren. Een hele klus om de goede persoon te raden. Al met al was het een gezellig samen zijn! Vervolgens werd de avond afgesloten met een dankwoord.
ZijActief voorzitster Annie Kelder bedankte tot slot de leden van wijk 3 voor hun inzet, wat geleid heeft tot een zeer geslaagde avond.

Mededeling:

Dagfietstocht: deze is op donderdag 11 mei
Vertrek: 9 uur bij Parochiehuis H.Hartkerk Lemelerveld
Opgave: bij Marja v d Berg, tel: 373600 of bij Gonny Bouwmeester, tel: 372839 (na 18.00 u)
Lunchpakket meenemen,
Bij calamiteiten overdag bereikbaar:
tel: o6-53832236 of tel:370405