Met de bus naar Rome

In die dagen ruikt de stad naar het nieuwe leven. Het is volop voorjaar. We ruiken de Jasmijn en de Oranjebloesem! En we zullen ons laten inspireren door de oudste afbeeldingen die er van de verrezen Christus zijn.  Het zijn prachtige mozaïeken en eeuwenoude fresco’s.

Natuurlijk zullen we de paus ontmoeten en zullen we de eucharistie vieren in de Friezenkerk. We dwalen door de oude straatjes van de stad. We bezoeken de grote monumenten. En ik breng u naar de plekjes waar de gewone toeristen niet komen, het huisje van Petrus, zijn graf diep onder de sint Pieter, prachtige onbekende kerkjes en pleintjes. En natuurlijk rusten we uit op de terrasjes die in die tijd vaak nog open zijn en in ieder geval gezellig zijn en verwarmd.

U kunt zich nog bij ons aansluiten. Meer informatie kunt u bij de VNB (Vereniging Nationale Bedevaarten) krijgen (073-6818111, www.vnb.nl). Daar kunt u zich ook opgeven. Natuurlijk mag u ook mij altijd bellen (023-5291484). Kijk ook gerust op mijn website. U vindt daar nog meer reismogelijkheden www.romereizen.one

Pastor Rob Mascini