Parochieavond Dalfsen voor Thomas schoolfonds

De avond wordt gevuld door de parochianen Ben en Annie Kloosterman met een fotopresentatie over hun fietstochten in het door oorlogen geteisterde Vietnam.

Vier keer fietsten ze ‘op de bonnefooi’ door zuidelijk Vietnam, steeds zo’n kleine 2000 km., de eerste keer van medio november 2007 tot medio januari 2008, en vervolgens in 2009, 2011 en 2013. Er is een prachtige fotoserie samengesteld over hun fietstochten, volledig toegespitst op het wonen, werken en leven van de Vietnamees, onder anderen ook over de plaats die de katholieke gemeenschap inneemt in dit overwegend Boeddhistisch land. Overvolle kerken! In de Notre Dame in Saigon vinden zondags nog steeds ZEVEN Eucharistievieringen plaats!

De Locatieraad van de Cyriacuskerk Dalfsen nodigt ook belangstellenden van de overige geloofsgemeenschappen binnen de Emmanuelparochie van harte uit deze avond bij te wonen. De entree is gratis plus een kop koffie. Wel is er een collecte voor het Pastoor Thomasschoolfonds.

Op de website www.rkkerkdalfsen.nl is meer informatie te vinden over deze avond.