Kerkhof

In de Mariakapel ligt een register waar veel van deze gegevens in zijn vermeld. Bij de graven waar niets van bekend is, zijn vorig jaar bordjes geplaatst. Met het verzoek contact met de parochie op te nemen om een afspraak te kunnen maken omtrent een eventuele ruiming of verlenging.

Alle contactpersonen van graven waarvan het grafrecht per januari 2019 verloopt zijn door ons schriftelijk benaderd, met het verzoek aan te geven of men verlenging wenst of dat men het graf laat ruimen door de parochie. Bij dit laatste had men de keuze om dit per 1 januari 2019 te laten doen of dit aan de parochie over te laten zodat dit op een eerder tijdstip mogelijk kan worden uitgevoerd. Ongeveer de helft van de aangeschreven contactpersonen heeft hierop gereageerd, waarbij een groot deel heeft aangegeven dat wij nu of in 2019 tot ruiming mogen overgaan. Op deze wijze kunnen we ons kerkhof onderhoudsvriendelijker houden en wordt er  voldoende ruimte gecreëerd  om in de toekomst het graven mechanisch uit te voeren en het plaatsen van grafstenen gemakkelijker te maken.

Hierover gaan we binnenkort verder plannen maken.

Tijdens de parochieavond op 17 november zal er verder op worden ingegaan en kunt u uw vragen kwijt.

I.v.m. de administratie die dat met zich mee brengt, een verzoek aan degenen die het antwoordformulier voor verlengen/ruimen nog niet hebben ingevuld hier niet te lang mee te wachten.