Huldiging vrijwilligers tijdens Heilig Hart feest

Afgelopen zondag werd het jaarlijkse H.Hartfeest gevierd in de parochiekerk in Lemelerveld.
Na afloop van de eucharistieviering was er een koffie in de pastorietuin.
Hier werden Tonny Wilms, Jan Groote Bromhaar en Hans Heerink extra in het zonnetje gezet omdat ze al 25 jaar belangeloos hun werk doen voor de geloofsgemeenschap.

De voorzitter van de locatieraad sprak lovende woorden over hen.
Tonny Wilms was eerder lid geweest van het kerkbestuur en nu al weer 20 jaar lid van de groep dames die de kerk steeds voorziet van prachtige bloemstukken.

Hij prees Jan Groote Bromhaar die begon als acoliet bij uitvaarten en later het kosterschap erbij deed. Met zijn humor brengt hij altijd een gezellige sfeer in de sacristie. Verder zet hij zich in voor het plaatsen en onderhouden van de kerkradio bij mensen thuis.

Hoffotograaf Hans Heerink werd verrast doordat de voorzitter deed alsof zijn vrouw Ingrid gehuldigd zou worden maar dit was slechts als afleiding gekozen. Ingrid werd namelijk gevraagd om het fototoestel van Hans voor deze gelegenheid ter hand te nemen zodat Hans gehuldigd kon worden.

Allen kregen een oorkonde en bloemen.

Johan Neppelenbroek is zelfs 40 jaar vrijwilliger maar vanwege vakantie kon hij niet aanwezig zijn. Hij zal op een later tijdstip gehuldigd worden. Johan is van kinds af aan betrokken geweest bij de parochiegemeenschap. Van misdienaar naar acoliet en koster en nu vooral aktief (naast het lidmaatschap van Con Amore) voor de woord-communie-vieringen en het liturgisch beraad.

Jan Kogelman werd met bloemen bedankt voor zijn werk achter de schermen op het gebied van financiën en website, waar hij nu mee stopt.

De voorzitter bedankte hen en prees de jubilarissen voor hun jarenlange inzet. “We kunnen niet zonder vrijwilligers en we zijn trots op deze mensen”, zei hij.

In de tuin (in de zon of in de schaduw) werd nog gezellig nagepraat onder het genot van een hapje en een drankje.