Palmpasenviering 20 maart 2016

Het was een mooie viering, afgelopen zondag in de Heilig Hartkerk.

Leden van de Brugkerk en de Emmanuelparochie vierden samen het feest van Palmpasen.

Het was een feestelijke dienst, waaraan het koor Voices meewerkte, en waarin bijna 70 kinderen in een prachtige optocht met een versierde Palmpasenstokken de kerk binnenkwamen, achter de ezel met één van de kinderen.

In de dienst gaf Pastor Riet Mulder uitleg over de Palmpasenoptocht en de groene buxustakjes. Vijf kinderen lazen samen het verhaal van Palmpasen en dominee Kees Benard vertelde een verhaal over het feestje van Rowan, die op een quad mocht rijden. En als je goed luisterde kon je in dat dat verhaal over Rowan veel dingen horen die te maken hebben met het verhaal van Jezus en zijn vrienden.

Aan het einde van de dienst wisselden de kleuren in de kerk: van rood (feest) werd het paars (bezinning en verwachting). In de komende week, die we ook wel ‘de Goede Week’ of ‘de Stille Week’ noemen, bereiden we ons voor op Goede Vrijdag en Pasen.

Toch was het na de dienst nog even feest: een grote groep kinderen, ouders en leden van Voices gingen in optocht met de ezel naar zorgcentrum ’t Anker, waar een lied werd gezongen en de bewoners de stokken konden zien.

Terug in het parochiecentrum was er koffie, thee en limonade voor iedereen en er werd nog lang nagepraat over deze prachtige viering.