27-2 speciale vastenviering

Boeren en andere mensen in Oeganda worden opgezadeld met problemen die wij hier in het Westen en Noorden van de wereld veroorzaken. Paus Franciscus spreekt ons er in zijn encycliek Laudato Si op aan. Hij roept op tot een ‘ecologische bekering en een hernieuwde mondiale solidariteit’ om een goed leven voor iedereen op deze wereld, in Nederland, in Oeganda of waar dan ook, mogelijk te maken.

De overweging zal ingevuld worden door Suzanne Broeks, Suzanne is van september t/m november 2014 in Oeganda geweest voor haar Geneeskunde stage. Ze heeft in Kumi Hospital en omgeving gewerkt. Het gebied waarin ze werkte ligt hemelsbreed 50 km van de regio Teso, en vergelijkbaar qua klimaat en leefomstandigheden. Aan de hand van foto’s zal zij een indruk geven van het dagelijkse leven in deze regio.

In het vorige parochieblad stond al de nodige informatie over de vastenactie, maar als u in de gelegenheid bent kijk dan eens op de website van de vastenactie. www.vastenactie.nl daar vind u alle informatie over Oeganda en begrijpt u vast het belang van dit project. De moeite zeker waard.

Wij hopen dat deze 40 dagen vastentijd zorgt voor de beleving;  dat als je je brood deelt het beter smaakt en dat als je geluk deelt het groter wordt.

Wij hopen dit samen met veel parochianen, jong en oud, tijdens de vasten viering te mogen ervaren.