Kerkbalans 2016

Ieder heeft zijn of haar eigen redenen om zich bij de kerk betrokken te voelen. De één houdt van de spirituele sfeer. Een ander komt voor het mooie gebouw. Of je vindt in de kerk een plek om je stem te laten horen. Voor jongeren kan de kerk een plek zijn om vrienden te ontmoeten. Voor velen is de kerk de plaats om zich in te zetten voor werkgroepen of projecten.

We staan aan het begin van een nieuw jaar. Wij wensen elkaar een voorspoedig en gelukkig jaar toe. Natuurlijk hopen wij dat onze voornemens gerealiseerd worden.

Ook de kerkrentmeesters en de penningmeester van de gemeenten en parochie in Lemele en Lemelerveld hopen dat. Van 10 t/m 30 januari 2016 worden alle gemeente- en parochieleden benaderd voor hun bijdrage aan de actie Kerkbalans 2016. Deze bijdrage is geheel bestemd voor onze gemeenten en parochie. Daarom vragen wij u een financiële bijdrage om het kerkenwerk mogelijk te maken. Onze kerken zijn van blijvende waarde, want:

• de kerk is de plaats waar je samenkomt om God te ontmoeten. Net zoals vele generaties vóór ons. Waar het gaat om wie je bent en niet om wat je bezit of presteert. Een plaats waar iedereen welkom is.
  • de kerk is letterlijk een baken: een herkenningspunt in het dorp. De kerkelijke gemeenschap kan ook een houvast in het leven zijn. Een geestelijk thuis en een onbetaalbaar sociaal vangnet voor wie dat nodig heeft.
  • de kerk is ook een plek van ontmoeting en inspiratie. We komen er samen voor de grote momenten in het leven. Blije momenten, maar ook voor momenten van rouw en verdriet.
  • De kerk staat midden in ons dorp. Bij bruiloften, overlijden, jaarlijkse feesten is het altijd druk. De kerk hoort bij het dorp en daarom zetten velen er zich vrijwillig voor in.

Kerkbalans, daar geef je voor!

Als christenen en kerkelijk betrokkenen, dichtbij of meer op afstand, willen wij dat graag behouden en kunnen doorgeven aan onze kinderen en kleinkinderen. Uw bijdrage aan Kerkbalans 2016 is hard nodig. Die bijdrage maakt het mogelijk dat onze kerkelijke gemeente en parochie haar unieke en onmisbare functie kan blijven vervullen. Dat is van waarde. Van blijvende waarde!

de gezamenlijke kerken van Lemele/Lemelerveld