• 150 jaar

JeugdHart deed speurtocht in kerk en tuin

Afgelopen zaterdag, 5 oktober kwamen kinderen en een paar ouders voor een speurtocht in de kerk en in de tuin. Tevens was de expositie van 150 jaar parochie gaande. Om 15.30 uur legde Pastoor Monninkhof aan de kinderen en aan de aanwezigen uit wat het sacrament 'De Biecht' betekent en hoe het vroeger en nu nog steeds wordt gedaan. Ook konden de kinderen kijken in de biechtstoel. De biecht werd in een rollenspel weergegeven. Paul kogelman was als kardinaal verkleed en was dus de biechtaanhoorder. Het rollenspel liet zien hoe het sacrament ook nu nog beleefd wordt. Kinderen en ook andere aanwezigen konden zich op deze manier een voorstelling maken van de biecht. Nadien hebben de kinderen in groepjes de speurtochtvragen in de kerk opgezocht en beantwoord. Wat de kinderen niet wisten konden ze aan de aanwezigen in de kerk vragen. Hier maakten ze dankbaar gebruik van. Verder hebben ze gekeken naar de expositie en de Processie in de tuin. Toen was het 17.00 uur en hebben we gezamenlijk patat en knakworst gegeten in het parochiecentrum. Als dank voor hun inzet gingen ze met een zakje chips naar huis. Het was een gezellige, leerzame middag.