• 150 jaar

Glazen kunstwerk

Tijdens het tuinfeest van 9 juni 2024 ter ere van het honderdvijftig jarig bestaan van onze parochie, was aan broer en zus Wim Sibelt en Nolly Holterman, vanwege hun veertig jarig jubileum als vrijwilliger, de eer om het glazen kunstwerk dat speciaal voor het honderdvijftig jaar bestaan van onze parochie is gemaakt te onthullen. Hierna is er goed nagedacht over een geschikte plek voor deze blijvende herinnering aan dit mooie jubileum. Op dinsdag 9 juli 2024, precies een maand na de onthulling heeft Marije Gies van 'Magies Glas' die dit kunstwerk heeft gemaakt, het ook zelf opgehangen in het parochiecentrum, ongeveer halverwege de glazen pui. Velen van u hebben het kunstwerk op 9 juni 2024 al even gezien en nu kan iedere parochiaan dit bewonderen. Vanwege de lichtinval komt het gezien vanuit het parochiecentrum het best tot zijn recht. Dus onderweg naar de kapstok of naar de koffie, van na de viering kunt u het eens goed bekijken. Dit is het eerste mooie kleurrijke kunstwerk van 'Magies Glas' uit de nieuwe oven! Marije heeft dit gemaakt aan de hand van ons eigen ontwerp ter ere van het honderdvijftig jarig bestaan en in glas mogen uitvoeren. De tekeningen zijn in fuseverf opgezet met een kroontjespen en tussen het glas versmolten. Ook heeft ze gebruik gemaakt van reliëf op de achtergrond, waardoor je meer speling van het licht krijgt.