• 150 jaar

Verslag Heilig Vormsel 1 juni 2024

Dit jaar waren er vanuit de Emmanuelparochie 12 kinderen die het Heilig Vormsel hebben ontvangen. Zes kinderen uit Ommen en zes uit Lemelerveld. De voorbereidingen vonden plaats in Ommen door René Pillen die dit in Ommen al jaren doet. Een aantal maandagen gingen de kinderen vanuit Lemelerveld naar Ommen voor de voorbereiding. De ouderavond en de toediening van het Heilig Vormsel vonden plaats in Lemelerveld. Zaterdag 1 juni was het dan zover. Om 16.00 uur kwam Bisschop Herman Woorts vanuit Utrecht en Pastoraal werkster Ria Doornbusch van de Emmanuelparochie, om kennis te maken met de kinderen en de laatste dingen door te nemen voor het H. Vormsel. Onder het eten van een broodje met knakworst vond de kennismaking plaats. Het was een gezellig samenzijn vooraf, samen met de ouders die om 17.15 uur kwamen. Nog even een groepsfoto van tevoren maken en om 18.00 uur liepen de twaalf kinderen met de doopkaars in de hand, van achter uit de kerk naar voren. Voices verzorgde de zang en het was een mooie viering. Kinderen vanuit de geloofsgemeenschap van Harte Gefeliciteerd en veel geluk voor de toekomst.