Afscheid organist Miranda Temmink van het dameskoor

De zondagmorgenviering in de H. Hartkerk waarin past. A. Wenker voorging, stond in het teken van het afscheid van organist Miranda Temmink. Vele jaren was zij de vaste organist van het dameskoor. Maar door haar a.s. verhuizing naar Brabant, waar ze gaat samen wonen met haar vriend, moet ze helaas afscheid nemen van het koor. Deze morgen verzorgde het dameskoor onder haar orgelbegeleiding en de door haar gekozen liederen de zang onder begeleiding van dirigent Arjen Seinen.
Na de viering sprak de voorzitster Anny Huysmans waarderende woorden voor haar inzet en toewijding aan het koor. Ook woorden van dankbaarheid voor de goede samenwerking. Ze zal zeker heel erg gemist worden.
Ontelbare keren kwam ze vanuit Broekland naar Lemelerveld, niet alleen voor de repetitie’s en weekendvieringen, maar ook voor jubileums avondwakes en uitvaarten. Namens het koor werd haar een toepasselijk cadeau aangeboden vergezeld van een mooi boeket bloemen met tevens de allerbeste wensen voor haar en haar vriend. We wensen hen een hele fijne toekomst samen.
Namens de lokatieraad en de pastoraatsgroep sprak Fons Wanink ook woorden van dank uit, voor haar betrokkenheid als organist voor de locatie Lemelerveld en liet dat ook vergezeld gaan van een prachtig boeket bloemen. Tot slot werd er door het koor en iedereen in de kerk een zelfgeschreven danklied voor Miranda gezongen. Na de viering was er koffie in het parochiecentrum waarbij iedereen in de gelegenheid was om haar persoonlijk te bedanken en haar alle goeds voor de toekomst te wensen.

Tekst: Mien Westemeijer
Foto’s: Hans Heerink