12,5 jaar Emmanuel

Op 1 juli van dit jaar was het al weer twaalf en een half jaar geleden dat de Emmanuel parochie werd opgericht. De tijd gaat snel. U heeft er wellicht nog weinig van deze heugelijke gebeurtenis meegekregen. Dat klopt. Dat feestje moet nog gevierd worden. Al ruim 12,5 jaar werken 11 geloofsgemeenschappen nu met elkaar samen en vormen zij samen de Emmanuel parochie. Een mooie en toepasselijke naam, Emmanuel; God die met ons is en bij ons wil zijn.
Bijzondere gebeurtenissen moet je met elkaar vieren en dat gaan we ook doen. Op zondag 5 november a.s. is er in Dedemsvaart, in de St Vituskerk, om 10 uur een feestelijke eucharistieviering waarin het hele pastorale team zal voorgaan. In dat weekeinde is er geen viering in onze eigen kerk. Na afloop van de viering kunnen we samen aan de koffie met gebak erbij en uiteraard elkaar ontmoeten. Al die taarten die dan aangesneden zullen worden, worden gebakken door alle elf locaties. We krijgen die ochtend een vorm van : “Heel Emmanuel bidt en bakt” Vanuit onze geloofsgemeenschap Heilig Hart zal die ochtend een delegatie afreizen naar Dedemsvaart om dit mooie jubileum met elkaar te vieren. Niet alleen mensen uit verschillende werkgroepen zijn welkom, maar u ook!! Het zou geweldig zijn als we meerdere parochianen in Dedemsvaart mogen verwelkomen. Ik zeg: tot zondag 5 november in Dedemsvaart!