Vluchtelingen helpen.Nu

De Samenwerkende Hulporganisaties in de Gemeente Dalfsen  (Stichting Hoedt) zetten een hulpactie in de gemeente Dalfsen op touw voor vluchtelingen: Vluchtelingen helpen. Nu!  Dit samenwerkingsverband  bestaat uit zeven organisaties uit Dalfsen, Nieuwleusen en Lemelerveld die al sinds 2003 samenwerken. Het gaat om Stichting Dalfsen Helpt Oost Europa, Stichting ORA zending & hulpverlening, werkgroep Székes vd Ned. Ger. Kerk, Roemenië-werkgroep vd Prot. Gem. Dalfsen, Stichting Help Liviu,  Vrienden Oost Europa en Stichting Oekraïne Nieuwleusen. Zij hebben de krachten gebundeld en met elkaar het plan opgevat om in Hongarije en Bulgarije kinderen en volwassenen, ongeacht hun afkomst of religie, praktisch te helpen.

Met ingang van heden staat het bankrekeningnummer van Hoedt open voor donaties. Daarmee zullen transportkosten en de aankoop van hulpgoederen in Nederland en in de beide landen bekostigt gaan worden.

De Samenwerkende Hulporganisaties gaan vluchtelingen in Hongarije en Bulgarije praktisch helpen. In Hongarije: in en om het Centraal Station en in het zuiden aan de Hongaarse grens met Servië. En in Bulgarije gaan we vluchtelingen in een overvol  vluchtelingencentrum met 1.700 kinderen en volwassenen helpen.

Aart Beelen uit Nieuwleusen, secretaris: De grootste stroom vluchtelingen komt uit Syrië en Afghanistan. We willen met elkaar zoveel mogelijk vluchtelingen, jong en oud, op doorreis vanuit hun land van afkomst naar het land waar ze opgenomen zullen worden helpen. De Samenwerkende Hulporganisaties roept kerken, bedrijven, scholen, organisaties en particulieren op om gul te geven voor de vluchtelingen.”

De gemeente Dalfsen heeft zich volledig achter deze noodactie geschaard en stelt belangeloos drie inzamellocaties in Dalfsen, Nieuwleusen en Lemelerveld ter beschikking.  Welke dat zijn wordt in de loop van deze week bekendgemaakt.

Op maandag 28, dinsdag 29 en woensdag 30 september zullen de inwoners van Dalfsen de gelegenheid krijgen goederen en financiën in te leveren. Gevraagd worden: levensmiddelen: biscuits, soep (droog), thee, hygiëneartikelen: stukken zeep, shampoo, douchegel, tandenborstels & tandpasta, desinfectant , maar ook: warme kleding, schoenen, dekens, slaapzakken, knuffels, paracetamol, plastic tassen, plastic borden en bekers, rugzakken.

Voor vragen over deze noodactie kunt u terecht bij Aart Beelen: 0529-481449 of 402906 en e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . Donaties kunt u doen aan NL30RABO 0383843065 tnv Hoedt te Nieuwleusen. Een overzicht van deze actie en de inzamellocaties vind u op: www.stichtingora.nl/ vluchtelingen/