Hoe zal ons kindje heten?

Babyshower en gender-reveal op de eerste adventszondag! In de goedbezochte oecumenische viering van de Raad van Kerken werden de vele namen van Jezus onthuld. Dat het een jongen werd, dat wist Maria al. Maar de namen die dit kind al voor zijn geboorte meekreeg, blijken een soort profielschets te zijn: wonderbare Raadsman (voor al die keren dat we er zelf niet meer uitkomen), Goddelijke held (door dik en dun durven doorgaan), Eeuwige Vader (de onvoorwaardelijke liefde van een ouder geven), Vredevorst (omdat oorlog helaas van alle tijden blijkt te zijn). Deze vier kenmerken kunnen we in de komende vier adventsweken proberen een beetje in te kleuren in ons eigen leven en zo voor elkaar te zijn. Op het geboortekaartje komt de naam Immanuel; God met ons. De belofte dat er altijd een weg is om te volgen, een kracht die ons aanspoort, een licht om naar uit te kijken!

De collecte voor de kerstpakketten voor de minima (sociaal steunpunt kerken) bracht € 339,- op. Veel meer dan vorige jaren, dank namens SKK en e ontvangers van de pakketten.