125 jaar Willibrorduskerk Vilsteren

Op 20 juli 2022 was het precies 125 jaar geleden dat de Willibrorduskerk door Mgr. H. van de Wetering geconsecreerd werd.

125 jaar waarin lief en leed met elkaar is gedeeld in deze prachtige kerk. Tijdens de wekelijkse vieringen, bij de doop, bij trouwerijen maar ook bij rouw tijdens de uitvaarten.
In het weekend van 6 november vieren de RK-kerken Willibrordzondag. Daarom heeft de locatieraad deze datum gekozen voor een feestelijke eucharistieviering waarin pastoor Monninkhof voor ging. Als een rode draad liep ‘saamhorigheid’ door zijn overweging.
Vele genodigden, parochianen en belangstellenden waren aanwezig tijdens deze viering.
De kerk was prachtig versierd met veel bloemen en geel/witte linten.
(Geel/wit de kleuren van feestelijkheden binnen de RK-kerk).

Aan het eind van de viering was er een bijzonder moment voor de voorzitster van de locatieraad Tonny Hendriks-Mars. Zij kreeg de hoogste onderscheiding ‘Voor Paus en Kerk’ voor vrijwilligers opgespeld. De Pro Ecclesia et Pontifice. Een onderscheiding voor ruim vijftig jaar vrijwilligerswerk voor de Willibrorduskerk in Vilsteren. Tonny was vanaf zeer jonge leeftijd betrokken bij de kerk. Zomaar een greep uit wat ze zoal heeft gedaan: zij zat in het jeugdkoor, werd leidster bij de scouting, had samen met haar vader en haar broer het beheer over het parochiehuis, kinderwoorddienst, Woord en Communievieringen, ziekenbezoekgroep, parochiebestuur/locatieraad en de laatste jaren ook als uitvaartgeleide. Een zeer verdiende onderscheiding voor deze sterke betrokken parochiaan. Zij kreeg dan ook een staande ovatie van de aanwezigen.

Na afloop van de viering was er een gezellig samenzijn in ‘De Vilsterij’ (voorheen het parochiehuis). Onder het genot van een lunch was er gelegenheid om gezellig bij te praten.