Dankwoordje pastor Wenker

Beste mede-parochianen van de Emmanuel Parochie,
Bij deze wil ik graag allen bedanken, die mij op velerlei wijze geluk gewenst hebben en ‘getroost’ op mijn tachtigste verjaardag. Ik heb veel kaarten, brieven en geschenken ontvangen. Vooral wil ik allen bedanken, die met mij de H. Eucharistie gevierd hebben in de kerk in Dedemsvaart en daarna in de zaal van het parochiecentrum meegevierd hebben. De kerk zat weer aardig vol en ook daarna de zaal. Ik was één van de pastors van het originele pastorale team van de Noord-Oost Overijsselse geloofsgemeenschap, nu de Emmanuel Parochie. Er werd toen, ongeveer 20 jaar geleden, veel getwijfeld of 11 parochies wel echt zouden kunnen verenigen tot één parochie. Vreemden, die maandagavond 22 augustus aanwezig geweest zijn bij de Eucharistieviering en zeker later bij de viering in de zaal zullen de indruk gekregen hebben, dat daar een echte gemeenschap vierde. Alle elf locaties waren vertegenwoordigd. Niemand scheen haast te hebben om te vertrekken. Het was echt gezellig. Wat fijn!

Nogmaals iedereen van harte bedankt!

Anton H.M. Wenker

Priester Missionaris van Mill Hill