Grote voorjaarsschoonmaak parochiecentrum

Op zaterdag 14 mei was de grote voorjaarsschoonmaak gepland. Na de interne kerkschoonmaak was nu de buitenkant aan de beurt. Een grote groep vrijwilligers kwam opdraven om alles rondom het parochiecentrum weer spik en span erbij te zetten. De daken en goten werden schoongemaakt van blad en takjes, zodat wateroverlast door verstoppingen van afvoeren wordt voorkomen. Boeien werden gepoetst en ontdaan van het stof. De Mariakapel is van binnen en buiten gereinigd. En tussendoor was er natuurlijk koffie met krentenbrood. Dit jaar krijgt ook het corpus van het kruis op het kerkhof een opknapbeurt. Het houten Christusbeeld werd gereinigd en geschilderd en de behuizing opnieuw behandeld. Deze keer was er extra assistentie van drie leden van de scouting met klimervaring. Wellicht kunnen we vaker een beroep op hen doen. Tegen de middag was alles weer opgeruimd en kon er een goed glas op gedronken worden.

Namens de werkgroep beheer: Dank aan alle mensen, die zich weer voor onze kerk hebben ingezet!