Opnieuw kaarten beschikbaar voor Lezing Manu Keirse op vrijdag 29 april 2022

Helaas kon de avond van 31 maart niet doorgaan i.v.m. ziekte van dhr Keirse. Gelukkig hebben we al snel een nieuwe datum kunnen afspreken. Dr Manu Keirse komt op 29 april a.s., op uitnodiging van de Raad van Kerken Lemele – Lemelerveld naar Lemelerveld voor zijn lezing “Helpen bij verlies en verdriet”.

Prof. dr. em. Manu Keirse is klinisch psycholoog, doctor in de geneeskunde en de autoriteit in België en Nederland als het om verdriet, verlies en de laatste levensfase gaat. Zijn boeken zijn stuk voor stuk bestsellers en werden in vele talen vertaald. Je kunt op heel veel momenten in het leven met ernstig verlies worden geconfronteerd, zowel in je eigen leven als in je onmiddellijke omgeving. Denk bijvoorbeeld aan het sterven van een familielid of een collega, een echtscheiding, een ongeneeslijke ziekte, verlies van je werk, leven met iemand met een beperking, verlies door onrecht, … Hoe kun je daarmee omgaan en familie, vrienden en collega’s ondersteunen. Iedereen wil elkaar hierin vaak behulpzaam zijn. Maar misvattingen over wat adequaat omgaan met verdriet is, maken dat velen niet naar mensen in verdriet durven gaan of verkeerd reageren. In zijn lezing geeft Manu Keirse informatie hoe mensen kunnen omgaan met hun eigen verdriet en dat van anderen. Meer weten kan helpen in je verdriet, je eigen reacties en gevoelens begrijpen en misschien zelfs helpen op moeilijke momenten. Als omgeving kun je leren de juiste ondersteuning te bieden en mensen in die cruciale periode van hun leven bij te staan. De Brugkerk opent de deuren op vrijdag 29 april 2022 om 19.00 uur. De lezing van dr Manu Keirse begint om 19.30 uur. Er wordt een eigen bijdrage gevraagd van € 5,–. Aanmelden kan via email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of als mailen niet lukt, bellen/appen: 06-54687425.