H.Vormsel zondag 27 maart

Op 16 maart zijn de kinderen en enkele ouders een dagje naar Utrecht geweest en hebben daar kennis gemaakt met Mgr.Herman Woorts in het Bisschopshuis aan de Maliebaan. Mgr.Herman Woorts heeft het Bisschopshuis laten zien en uitleg gegeven over het H. Vormsel. Daarna werd de Domtoren beklommen, de hoogste kerk van Nederland is 112 meter hoog en telt 465 traptreden. Een hele belevenis, je hoort het carillon en je ziet de enorme grote klokken hangen. Helemaal bovenin kun je ver over de stad kijken en bij helder weer zelfs de Arena zien. Ook werd er een bezoek gebracht aan Underground, een organisatie die rondleidingen geeft door de stad en vertelt over het leven op straat. Hoe thuis- en daklozen leven, hoe ze in het straatleven zijn beland en hoe ze er nu weer uit komen. Het was een indrukwekkende wandeling waarin veel duidelijk werd over wat er gebeurd bij drugsgebruik. Dat deze mensen jaren op straat leven en geen vaste plek hebben om te slapen kun je je bijna niet voorstellen. Het was een leerzame en gezellige dag.

Op zondag 27 maart was het dan zover. 15 kinderen hebben het H. Vormsel ontvangen van Mgr. Herman Woorts. Het was een mooie viering waarin ook Pastor Marga Klein Overmeen voor ging en Voices de zang verzorgde.
Namens de parochiegemeenschap feliciteren we alle vormelingen
met hun H. Vormsel en wensen hen veel geluk in de toekomst.

De pastoraatsgroep