Bekendmaking kerkbalansopbrengst 2022

Kerkbalans 2022
Beste parochianen, deze week hebben we de toezeggingen van de kerkbalans geïnventariseerd. We konden een voorlopig bedrag van € 57.135,- noteren. Ten opzichte van vorig jaar is dat € 5000,- minder. Nu is het natuurlijk een rare periode: van de Coronacrisis zijn we naar de oorlog in Oekraïne gegaan, met al zijn gevolgen daarvan weer voor onze samenleving. Toch met elkaar hopen we dat de teruggang niet veel lager wordt. Op parochieniveau kunnen we niet veel kostenverlaging meer verwachten. Het pastorale team is op minimum niveau qua sterkte, willen we nog enige pastorale nabijheid ervaren. Door het principe in onze parochie dat de locaties zelf verantwoordelijk zijn voor het voortbestaan van de kerk in de dorpen, blijft een bepaalde opbrengst noodzakelijk om de voorzieningen in stand te houden. Dat vraagt de medewerking van al onze leden van onze kerk. Hopelijk krijgen we weer “normale” jaren, zodat er weer voldoende balans blijft met wat we willen en wat we kunnen. Wij bedanken een ieder die een steentje heeft bijgedragen. Laten we voor eerst maar hopen, dat de situatie in de wereld niet verder escaleert.

Werkgroep kerkbalans