Wat doet de tienerclub in Lemelerveld?

Pastoraatsgroep in gesprek met de Tienerclub.

Op 3 november had de pastoraatsgroep de leiding van de Tienerclub op bezoek. De leiding van de Tienerclub bestaat uit drie bestuurs-leden en de groepen worden geleid door ouders van de kinderen. Er zijn vier groepen tieners. Momenteel een groep van 8, 19, 18 en 10 tieners. De leiding wordt gevormd door ouders van de kinderen in die groep. Groep 8 wordt uitgenodigd door de Brugklasgroep. Ook anders gelovige kinderen mogen bij de Tienerclub als zij dat willen. 4x per jaar komen de ouders van de groepen bij elkaar voor overleg. Activiteiten: Deze bestaan uit twee maatschappelijke opdrachten en drie uitjes. Maatschappelijke opdrachten zijn zoal:
• Spelletjes in Brugstede of ’t Anker.( zorgcentra)
• Kerk schoonmaken
• Lege flessenactie (geldinzameling voor reis Polen)
• Tienerbolactie (geldinzameling voor reis Polen)
• Boekjes vouwen en nieten voor de actie kerkbalans.
De uitjes worden in overleg met de kinderen gepland. Volgend jaar gaat in de herfstvakantie de reis naar Polen weer plaats-vinden. De tieners die vorig jaar, toen de Polenreis niet doorging, bij de tienerclub waren worden hierbij ook nog betrokken. De Tienerclub is dus een club die veel doet en waar we trots op zijn.