Aangepast communiqué 21 decemer 2021

Beste mensen,

Uit verschillende locaties krijg ik het signaal binnen, dat er in de voorgaande versie van het communiqué een onduidelijkheid is geslopen. Klik hier voor de aangepaste versie.
Onder 1 staat, dat er ’s avonds geen vieringen zijn in onze kerken. Hierdoor is de indruk ontstaan, dat er ’s avonds vanuit onze kerken geen vieringen meer gelivestreamed zouden kunnen worden.

Dit is onjuist.
Het zit aldus:
Overdag kunnen er vieringen worden gehouden met kerkgangers erbij
’s Avonds zijn er geen vieringen met kerkgangers erbij
Vieringen kunnen altijd worden gelivestreamed. Dit geldt voor vieringen overdag, met kerkgangers erbij; maar ook voor vieringen ’s avonds, zonder kerkgangers erbij.
Dus: vieringen op Kerstavond, Oudejaarsavond en op zaterdagavond in de ‘gewone’ weekenden, kunnen vanzelfsprekend worden gelivestreamed.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Excuus voor het misverstand, dat door de eerdere tekst van dit communiqué is ontstaan.

Voor U allen:
- Zalig Kerstfeest, Gezegend Nieuwjaar
- Goede en inspirerende vieringen toegewenst
- Heel veel sterkte met alles, goede moed en blijf gezond!

Met vriendelijke groet,

Pastoor André Monninkhof