Bernard en Anton 65 jaar bij het herenkoor

Na een aanloop van enkele jaren bij het jongenskoor werd in 1954 de overstap naar het herenkoor gemaakt, waar de heer Antoon Herbrink het gregoriaans leidde en de heer Nagengast de meerstemmige missen dirigeerde. De contributie was in die tijd 1 gulden in de maand en bij het verzuimen van de repetitie kostte je dat 25 cent.

In 1974 vond er een interne verbouwing van het kerkgebouw plaats, waarbij het orgel voor in de kerk kwam te staan. Met als gevolg dat de koren ook voorin de kerk kwamen. Dus vanaf de veilige koorzolder boven naar het zichtbare priesterkoor beneden. Anton vond dit wel leuk, maar Bernard duidelijk minder. Het heeft hem echter niet weerhouden om trouw te blijven aan het zingen in het herenkoor. Beide broers hebben de tenorpartij altijd met verve en veel plezier gezongen.

Helaas is Anton afgelopen januari gestopt als actief zanger maar hij is nog wel lid van het koor.

Bernard wil het best nog een poosje volhouden, “zolang als het kan” zegt hij zelf.

65 jaar lid zijn is een geweldig lange tijd, waar ze zelf best trots op mogen zijn. Naast de kaars en het erediploma van de NSGV werd namens het koor de echtgenote van Anton een bos bloemen overhandigd en ontving Bernard een fles “zangwater”. De overige heren van het koor zijn trots op hun collega’s  en de parochianen niet minder.

Namens iedereen nog van harte gefeliciteerd met dit jubileum.