Burgemeester van Raalte reikt lintje uit in Lemelerveld

De kerkgangers die afgelopen zondagmorgen in de Heilig Hart kerk in Lemelerveld de H. mis bijwoonden werden aan het eind van die toch al feestelijke viering verrast door initiatiefnemer Jan Jansen Holleboom toen hij Nolly Holterman en Burgemeester Martijn Dadema naar voren haalde. Er waren slechts een paar mensen op de hoogte dat er een koninklijke onderscheiding uitgereikt zou worden en er ging dan ook geroezemoes door de kerk toen duidelijk werd dat Nolly Holterman deze eer te beurt viel.

Nolly werd door de burgemeester namens de koning tot lid in de Orde van Oranje-Nassau uitgeroepen en kreeg de bijbehorende versierselen opgespeld. Burgemeester Dadema die zich op het grondgebied van de gemeente Dalfsen bevond had wel even contact gehad met zijn collega Han Noten om hier in vol ornaat te verschijnen. Maar omdat Nolly net in de gemeente Raalte woont en zoveel vrijwilligerswerk voor de parochiekerk in Lemelerveld heeft gedaan, was het wel logisch dat dit in deze kerk gebeurde. Nolly werd geroemd voor het vele werk dat ze al meer dan 30 jaar doet voor de geloofsgemeenschap. Er werd aangegeven dat ze zeer veel functies bekleedt met veel passie en persoonlijke aandacht, dit wordt erg door de gemeenschap gewaardeerd.

De voorzitter van de locatieraad ging nog even in op de menselijke kant van deze gewaardeerde medewerkster. Zij houdt rekening met de omstandigheden van andere vrijwilligers en heeft aandacht voor de zwakkeren in de samenleving. Hij gaf aan dat Nolly als vrijwilligerscoördinator het grootste deel van deze dag zelf heeft georganiseerd omdat juist op deze dag tijdens het patroonsfeest van het Heilig Hart de vrijwilligers extra aandacht krijgen.

Door dochter Mireille werd Nolly ook nog geroemd voor haar werk dat ze deed voor school en buurtvereniging Wolthaarshoek. Zij sloot haar toespraak af door te zeggen dat zij en haar broers maar wat trots zijn op zo’n moeder!

Tijdens de receptie die in de prachtige pastorietuin plaatsvond heeft de gedecoreerde vele handen geschud en felicitaties in ontvangst genomen.