Zingende jeugd is slimmer!

Op zaterdag 2 oktober a.s. organiseert de kerkelijke instelling Sint Caecilia van het Aartsbisdom Utrecht een studie- en ontmoetingsdag voor kinder-, jeugd- en jongerenkoren met als thema “Zingende jeugd is slimmer”.
Kinderen en jongeren zingen graag, veelvuldig en zonder al te veel schroom.
Dit gebeurt thuis, op school en ook in de kerk.
En wat sport is voor het lichaam, is zingen voor het brein.

De stemmen van kinderen en jeugd zijn van groot belang voor onze liturgievieringen.
Er is immers ook genoeg geschikt repertoire voor deze leeftijd.
Ook in kerkelijk verband is veel aanbod dat jongeren graag zingen en hun geloof en muzikale smaak vormt.

Tijdens deze studiedag zal onder andere gewerkt worden aan houding, ademhaling, stemgymnastiek en articulatie bij kinder- en jeugdkoren.
Ook zullen er liederen gezongen gaan worden die specifiek passen bij de offerande en het tafelgebed.
Tevens worden ook dirigenten uitgenodigd om deel te nemen aan deze dag.
Met hen zal dan vooraf contact worden opgenomen om in overleg repertoire in te brengen die deze dag tevens gebruikt kan worden.
De dag wordt geleid door Simon de Jong, dirigent van kinderkoor “Sing to God” en het Antonius Jongerenkoor (JKA) van de Z. Titus Brandsmaparochie Ede-Wageningen.

De studie- en ontmoetingsdag wordt gehouden in de Sint Antoniuskerk van Ede, begint om 10.30 uur (inloop vanaf 10.00 uur), en zal duren tot 15.00 uur.
De kosten bedrage € 25,- per deelnemend koor.

Voor aanmelding en nadere informatie kunt u terecht bij bureausecretaris Marcus de Haard, Maliebaan 40, 3581 CR Utrecht. Tel: 06-49957318. E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.