Uitvoering in wording voor restauratie van de kerktoren

De toestemming voor de totale restauratie van de kerktoren, is door het bisdom goedgekeurd.
Daar zijn we uitermate content mee in deze roerige tijden voor de kerken in Salland.
Immers na de realisatie hiervan, is het gehele kerkgebouw weer in een uitstekende bouwkundige staat.

Door de lange doorlooptijd van aanbesteding en goedkeuring lukt het niet meer om de uitvoering, zoals eerst gepland, in dit najaar te doen.

We hebben met bouwbedrijf Salbam de afspraak dat in het voorjaar van 2021 de kerktoren onderhanden wordt genomen.
Dit is tevens met de overige bedrijven kortgesloten die de reparatie van klokken, herstel van glas-in-lood ramen en aanleg van ledverlichting, op zich nemen.

Voor de werkgroep wordt het nu tijd om ook de financiële kant van de actie rond te maken.
In de eerste helft van november gaan we uw financiële toezeggingen van u als parochianen en inwoners van Lemelerveld, innen.

Deze actie zal door de penningmeester van onze parochie-locatie worden uitgevoerd.

Zodra de uitvoering van start gaat, zullen we u via de gebruikelijke kanalen op de hoogte houden.
De werkgroep bedankt een ieder zeer hartelijk voor zijn of haar bijdrage en de vele enthousiaste reacties die we tijdens deze actie hebben ontvangen.

Werkgroep 'Restauratie Kerktoren Lemelerveld'.