Bedevaart naar Banneux in 2017

Vorig jaar hebben een aantal parochianen uit de Emmanuelparochie deel genomen aan één van de bedevaarten naar dit kleine dorpje in de Ardennen, hetzij als deelnemer, hetzij als vrijwilliger. Zij hebben, ieder op zijn/haar eigen wijze, daar mooie dagen beleefd. Misschien hebt u al enthousiaste verhalen over gehoord. Ook dit jaar zullen er weer een drietal bedevaarten naar Banneux plaats vinden. Daar wil ik u graag meer over vertellen. De eerste aanmeldingen zijn al binnen! Zelf zal ik met de bedevaart in mei als vrijwilligster mee gaan.

Vanuit het bisdom Utrecht worden er twee vijfdaagse bedevaarten georganiseerd. De eerste zal plaats vinden van vrijdag 26 mei tot en met dinsdag 30 mei, samen met het bisdom Den Bosch. Wilt u met deze bedevaart mee, dan zou het fijn zijn als u zich zo snel mogelijk, doch uiterlijk half maart op geeft. Daarnaast vindt er nog een tweede vijfdaagse bedevaart plaats en wel van vrijdag 6 oktober tot en met dinsdag 10 oktober. Hierbij zal samengewerkt worden met het bisdom Rotterdam.

De kosten van beide bedevaarten bedragen € 305,00 per persoon. Hierbij zijn de busreis, overnachtingen, eten en drinken en de verzekeringen inbegrepen. Door de inzet van vele vrijwilligers kunnen de kosten laag gehouden worden. Deze vrijwilligers zullen er voor zorgen dat het u aan niets ontbreekt. Heeft u zorg nodig? Een groot aantal van deze vrijwilligers zijn werkzaam in de zorg en daarom zijn deze bedevaarten erg geschikt voor mensen die moeilijk ter been zijn, in een rolstoel zitten of anderszins verzorging nodig hebben. Indien nodig kunt u uw eigen rolstoel of rollator meenemen of gebruik maken van één van de rolstoelen of rollators die in Banneux aanwezig zijn. Iedereen is welkom!

Tevens zal er een tweedaagse bedevaart plaats vinden vanuit de regio Twente-Salland en wel van zaterdag 7 tot en met zondag 8 oktober. Verdere gegevens zijn nog niet bekend.

Alle vieringen zijn in het Nederlands, waarbij tijdens de internationale Hoogmis op de zondagmorgen en het plechtig lof met ziekenzegening ook in het Frans en Duits gebeden en gezongen zal worden. Tijdens de vijfdaagse bedevaarten zullen naast de genoemde vieringen ook onder andere een lichtprocessie en een viering met handoplegging plaats vinden. Verder is er nog genoeg gelegenheid voor een bezoekje aan een souvenirswinkel en zijn er gezellige avonden samen.

Voor meer informatie en opgave kunt u terecht bij Miranda Temmink, telefoonnummer 06-15563596. Ik zal dan persoonlijk bij u langs komen om de bedevaart met u te bespreken.

Met vriendelijke groet,

Miranda Temmink