Adventsknutselmiddag 2016

Woensdagmiddag 23 november hebben 11 kinderen in het parochiecentrum een leuk adventswerkstuk gemaakt.
Dit jaar was de basis een schijf van een boomstam. Op deze schijf kregen de 4 adventskaarsjes natuurlijk de centrale plek. Voor de veiligheid gingen de kaarsjes in glazen potjes, diegedecoreerd werden met servetjes, lintjes, gekleurd plakband, glitters, kerstballetjes en takjes, alles naar eigen inzicht en soms met wat hulp van de aanwezige moeders. Vooral het plakken van het mooie dunne laagje van de servetten op de glazen potjes was een fijn klusje.
Het resultaat is prachtig geworden! De kunstwerkjes staan aanstaande zaterdagavond voor in de kerk, want dan is het al de eerste advent, zodat u ze kunt bekijken (19:00 uur). We hebben de kinderen verteld wat advent betekent en wanneer en waarom er een kaarsje aangestoken mag worden.
Ook hebben we een mooi verhaal over de advent en kerst voorgelezen. Het was een gezellige middag en we wensen iedereen een goede advent en fijne kerst toe.
Werkgroep kinderpastoraat.