Boerderijviering Kerk in Platteland (KIP)

Men werd ontvangen met koffie en thee en kon plaats nemen in de overdekte uitloopruimte van de kippen. Hier stonden de stoelen klaar in een laag vers gestrooid zaagsel.

Een bijzondere Oogstdankviering in het teken van het platteland en de kerk met als thema “Rentmeesterschap”.

Pastoraal werkster Marga Klein Overmeen kon een kleine 80 mensen, parochianen en bezoekers van elders verwelkomen. In haar overweging sprak ze over het rentmeesterschap dat we van God mee krijgen. De opdracht om de aarde en alles wat er op leeft, groeit en bloeit te beheren. Dat betekent bewust keuzes maken. Voor de landbouwsector valt dat niet altijd mee in deze moeilijke economische tijd. In welke sector dan ook, wordt men hard beoordeeld op zijn resultaten en op zijn “Rentmeesterschap”.

Mooie teksten werden  gelezen en het herenkoor luisterde de viering op met toepasselijke liederen, olv Wim Sibelt en met gitaarspel van Jan Boxebeld.

Als groet vanuit deze viering worden er 3 pakketjes bezorgd bij parochianen die we op deze manier aandacht willen geven.

Intussen klonk in de ruimte ernaast vrolijk gekakel van de kippen en de voersilo deed gewoon zijn werk.

Na de viering was er gelegenheid om het bedrijf te bekijken. We waren er getuige van dat de kippen via de uitloopruimte naar buiten gingen.

André, Ina en Timo vertelden vol passie over hun bedrijf, hoe  hun biologische uitloopeieren worden verwerkt, van de schuur tot in de tray.

Door familie werden er eieren gebakken en konden we genieten van een heerlijk broodje gebakken ei. Men liet het zich goed smaken en veelal bleef het niet bij één.

Menigeen bleef nog napraten over deze bijzondere viering.

De werkgroep KerkInPlatteland ( KIP)  kan terugzien op een geslaagde viering.