Verloop actie Kerkbalans 2024

We zijn nu twee weken op weg met de actie Kerkbalans. Dit jaar hebben we meer vertrouwd op onze ledenadministratie met de emailadressen. Naar aanvankelijk nog een verassend technisch probleem, welke door Salland ICT gelukkig is opgelost, konden we, een paar dagen later dan gepland, de Kerkbalans alsnog versturen. Toen was het een half uurtje werk om ze te verzenden. Ruim een derde van de adressen hebben via email bericht van de Kerkbalans gekregen dat zijn er ruim 400. Natuurlijk loopt het niet overal perfect. Soms blijkt het emailadres niet meer actueel of blijkt dat de schrijfwijze net een letter te verschillen en dan komen deze niet over. Bij elkaar zijn er een 20 tal adressen niet goed overgekomen. Deze hebben we alsnog per post verstuurd. Daarnaast hoorden we geluiden dat men geen mail ontvangen had. Vaak blijkt dat de mail dan in de “ongewenste mail of spam” staat. Dit ligt dan aan de virusscanner op uw computer. Als het goed is hebben alle emailklanten nu ook een herinnering gekregen om indien van toepassing het antwoordformulier op te sturen. Als parochianen ons ook willen helpen om de kosten van de Kerkbalans te drukken de komende jaren, geef dan uw emailadres door op uw papieren antwoordformulier. Wij zullen u daarmee alleen benaderen voor de Kerkbalans. Daarnaast kunt nog steeds uw papieren antwoordformulier bij ons brengen of stuur een foto ervan op naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Binnenkort zullen we “de balans“ opmaken en weten wat we kunnen verwachten dit jaar.

Werkgroep Kerkbalans