Palmpaasconcert: Dubbelkwartet G-groot

Dubbelkwartet G-groot is op tournee door Sallandse kerken: 31 maart in Vroomshoop, 2 april in Lemele en op 7 april om 19.00 uur in de dienst van Goede Vrijdag in de Brugkerk in Lemelerveld.
We kennen één van de koorleden: pastor Marga klein Overmeen.

Acht enthousiaste zangers/zangeressen onder leiding van Caspar Rodijk.
Het repertoire is hoofdzakelijk klassiek-religieus getint. Van Dowland tot Lauridson met heel veel daar nog tussen in. Maar ook uitstapjes naar de ‘lichte’ muziek worden niet geschuwd!

De doelstelling is steeds het hebben van plezier bij het zingen, maar zeker ook om de schoonheid en de magie van het onaanraakbare in de klank op te zoeken en te mogen ervaren. Als dat lukt geeft het telkens weer een enorme kick. Nóg mooier wordt het als die kick kan worden gedeeld en doorgegeven aan de luisteraar. De drijfveer is er telkens weer iets moois van te maken en het publiek een fantastisch concert voor te schotelen. Ze leggen de lat hoog en streven ernaar de bovenkant van die lat aan te raken!

Inhoud concert onder meer:
Nieuwe wereld ( Dvorak) speciaal voor de OekraÏners in Lemele,
Wohl mir, Locus Iste, Stabat Mater, Veni Jesu, Mendelssohn, Irish Blessing en andere stukken.

Datum : zondagmiddag 2 april (Palmpasen)
Locatie: Ichthuskerk Lemele
Tijd: 15.30 (duur ongeveer 90 min.)
Entree: vrije gift; collecte

Datum: 7 april (Goede Vrijdag)

Locatie: Brugkerk Lemelerveld
Tijd: 19.00 uur

Uniek concert, mis het niet!